ویروس کرونا،گل‌فروشی،اقتصادبازرگانی،دولت
X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 30 اردیبهشت 1399 - 12:04
کد خبر: 8853
گل‌فروش‌ها از کرونا آسیب جدی دیدند/چرا دولت از گل‌فروش‌ها حمایت نمی‌کند؟
رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه  تهران در گفتگو با ((اقتصادبازرگانی)):
 

گل‌فروش‌ها از کرونا آسیب جدی دیدند/چرا دولت از گل‌فروش‌ها حمایت نمی‌کند؟

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران با انتقاد از عملکرد دولت در عدم حمایت از گل فروش‌ها با شیوع ویروس کرونا گفت:متاسفانه گل‌فروش‌ها از شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیدند ولی دولت شغل گل‌فروشی را در رده مشاغل آسیب‌دیده از کرونا قرار نداد.
نظر سنجی: Article Rating

اکبر شاهرخی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی اقتصادبازرگانی با بیان اینکه در دوران مبارزه با کرونا صنف گل‌فروشان بسیار متضرر شده و در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است افزود: تاثیر کرونا بر سایر صنوف این‌گونه بود که با افزایش قیمت مواجه شدند ولی متاسفانه صنف ما به گونهای است که از سرمایهمان کم می‌شود.

وی افزود: عمر گل کم است و بالطبع دوام ماندگاری آن نیز بیش از ۵-۴ روز نیست که بههمین دلیل ضرر هنگفتی را متحمل شدیم.
شاهرخی ادامهداد: واحدهای صنفی از ۲۹ اسفند تا ۳۱ فروردین ماه سال جاری تعطیل بود و با توجه به اینکه مراسم عروسی، جشن تولد، مهمانی، مراسم ترحیم و مسجد برگزار نمی‌شود پس جایی نیست که ما گل‌های خودمان را بفروشیم.

رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران تصریح‌کرد: وضعیت اقتصادی بسیاری از مغازهداران ما بد است ولی مجبورند مغازه را باز کنند تا شاید کسی که بخواهد برای نامزد خود گل بگیرد بتواند آن را تهیه کند.

وی عنوان‌کرد: با توجه به اینکه هوا گرم شده و تابستان نیز پیش روست به همین دلیل مغازهداران مجبورند برای حفظ گلهای موجود و خنک ماندن آنها در محیط کارشان از کولر استفاده کنند که این موضوع نیز خود موجب اعتراض واحدهای صنفی ما شده است.
شاهرخی خاطرنشانکرد: ماههای رجب و شعبان و عید نوروز برای گل‌فروشان مهم است زیرا اغلب مردم عروسیها، جشنها و مهمانیهای خود را در این ماه ها انجام‌ می‌دهند که متاسفانه امسال که با شیوع ویروس کرونا  به طور کل این برنامهها را نداشتیم و وقوع این اتفاق سبب شد که وضعیت مالیمان به شدت بد شود. 

رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران افزود: امسال نسبت به مشابه سال گذشته ۸۵-۸۰ درصد کاهش فروش داشتیم و شاید فقط ۱۵ درصد فروش داشتیم که آن هم به صورت تکفروشی بوده است.

وی گفت: رکود حاکم بر بازار گل و گیاه  بی‌سابقه است به نحوی که در هیچ از بحران‌های که در ۴۰ سال گذشته پشت سرگذاشته‌ایم به این میزان کاهش فروش گل نداشتهایم . شیوع ویروس کرونا که در حال حاضر نیز با ان درگیر هستیم سبب شد که  گل‌فروشان ما در استانه ورشکستگی قرار بگیرند تا جایی که بیش از ۹۰ گل‌فروش در تهران مجبور به تعطیلی کار خود شده و مغازهشان را جمع کردند.

شاهرخی تصریحکرد: دولت ۱۳ شغل آسیب دیده از کرونا را اعلام کرد که متاسفانه صنف گل‌فروشان جز این مشاغل نیست و اعتراض خودمان را به اتاق اصناف اعلام کردیم. گل‌فروشان جزو صنف صنعت و معدن و تولیدکنندگان جزو دسته کشاورزی هستند. تولیدکنندهای داشتیم که طی این دوره در گلخانهاش حتی یک گل هم نفروخته است و حتی مبلغی هم خرج کرده تا گلهای خرابشده را دور بیاندازند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه ما بر خلاف صنوف دیگر مثل طلا و جواهر و لوازم خانگی رشد نمی‌کند افزود: مردم کشور ما زیاد گل نمی‌خرند. گل جزو سبد خانوار نیست و برای تهیه گل باید پول اضافی داشته باشند تا گل بخرند.

رییس اتحادیه فروشدگان گل و گیاه تهران تصریح‌کرد: فرهنگ گل در کشور ما مثل کشورهای اروپایی جا نیفتاده است. در کشورهای اروپایی حتی برای دید و بازدید برای همدیگر گل می‌برند که این اتفاق زیاد در ایران مرسوم نیست.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • گل‌فروش‌ها از کرونا آسیب جدی دیدند/چرا دولت از گل‌فروش‌ها حمایت نمی‌کند؟
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت