X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 مهر 1398 - 12:54
کد خبر: 7591
کیفیت بنزین تایید شد
 

کیفیت بنزین تایید شد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه در موضوع بنزین حق را به وزیر نفت می دهم، تاکید کرد:‌ کیفیت بنزین هیچ مشکلی ندارد و کاهش شمار روزهای ناسالم هوای تهران، خود گواهی بر این ادعاست.
نظر سنجی: Article Rating

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازرگانی به نقل از ایرنا،‌ «نیره پیروزبخت» ‌امروز (سه شنبه)‌ در نشست خبری به مناسبت در پیش بودن روز جهانی استاندارد افزود: در قانون هوای پاک، مسئولیت بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست قرار داده شده و سازمان ملی استاندارد به عنوان سازمان همکار معرفی شده است.

وی بیان داشت: بررسی کیفیت بنزین در سه آزمایشگاه این سازمان یعنی آزمایشگاه پژوهشگاه استاندراد در کرج، آزمایشگاه اداره کل استاندارد استان هرمزگان و آزمایشگاه پژوهشگاه صنعت نفت مورد تایید است و سازمان ملی استاندارد هنوز اطلاعات منتشر شده از سوی برخی آزمایشگاه ها در مورد بی کیفیت بودن بنزین را دریافت نکرده است.

پیروزبخت یادآور شد:‌ استانداردی که بر طبق آن نمونه های برداشت شده این شرکت آزمایش شده، آزمایشگاهی که آزمایش ها انجام شده، شیوه نمونه گیری و روش حمل نمونه ها می تواند روی نتایج تاثیرگذار باشد، تا قاطعانه اعلام کنیم کیفیت بنزین های توزیعی تفاوتی داشته است یا خیر.

وی با بیان اینکه ‌سازمان ملی استاندارد فارغ از هر گونه ملاحظات سیاسی، قیمتی و غیره با قدرت پیگیری این موضوع را در دستور کار دارد، تاکید کرد: در سال های گذشته این سازمان خود یکی از شاکیان کیفیت بنزین بود، اما آزمایش ها نشان داده میزان گوگرد در بنزین حتی پایین تر از حد استاندارد بوده و کاهش تعداد روزهای با هوای ناسالم در تهران گواهی بر این موضوع است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با رد وجود هر گونه آلودگی در گندم، موضوع وجود «ناخالصی گندم» را پیش کشید و گفت:‌ گندم تولید داخل مشمول استاندارد اجباری نیست، اما تولید بر مبنای ضوابط فنی وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود.
وی افزود:‌ الزام این سازمان به استفاده از الک «۲ در ۲۰» برای گندم است و باید همه مسئولان ذیربط به این استاندارد پایبند باشند.
پیروزبخت بیان داشت:‌سازمان ملی استاندارد مسئولیت تایید انطباق آرد را بر عهده دارد، هر چند در گندم و نان نیز به همراه سایر سازمان ها و دستگاه ها نقش موثر دارد.
وی اضافه کرد:‌بر اساس تفاهم نامه این سازمان با وزارت بهداشت، آزمایش نان های تولیدی انجام می شود و در حتی برخی مشکلاتی که در گذشته درخصوص «بلنکیت» (ریختن جوهر قند در نان) داشتیم، مشاهده نمی شود.
وی همچنین درخصوص سبوس گفت: در جلسه آینده شورای عالی استاندارد، قصد داریم این ماده را از شمول استاندارد اجباری خارج کنیم.

جلوگیری از ورود ۲۰ محموله به کشور
این مقام مسئول در ادامه به جلوگیری این سازمان از ورود ۲۰ محموله به کشور در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد که هشت محموله مربوط به مواد غذایی، پنج محموله لوازم برقی و الکترونیکی، یک محموله لوازم مکانیکی، پنج محموله قطعات خودرویی و یک محموله لوازم خانگی بودند که بیشترین حجم این محموله های مغایر با استاندارد در استان هرمزگان بوده است.
وی همچنین در خصوص مطرح شدن موضوع آلودگی نهاده های دامی گفت: این سازمان سه سال است که بر مواضع خود پافشاری کرده و اجازه ورود محموله های آلوده به سم آفلاتوکسین را نداده است، محموله هایی مه مرجوع هم نشدند و در بندر امام (ره) باقی مانده اند.
پیروزبخت تاکید کرد:‌این سازمان با توجه به استاندارد ملی که خود برگرفته از استانداردهای بین المللی است، در این موضوع از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد.

استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران درخصوص استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی نیز گفت:‌مطابق مصوبه شورای عالی استاندراد در ۲۶ اسفند ماه پارسال، مقرر شد این سازمان برنامه های خودروسازان در زمینه این استانداردها را دریافت کند تا همراه با برنامه های وزارت صنعت گزارشی برای شورای عالی استاندارد تنظیم شود.
وی ادامه داد:‌ این شورا تا یک ماه آینده تشکیل جلسه خواهد داد و پس از آن مطابق تصمیم شورا مشخص خواهد شد که چه خودرو یا خودروهایی باید از چرخه تولید حذف شوند.
پیروزبخت یادآور شد:‌ از آنجایی که به دلیل تحریم ها، مشکلاتی در تهیه برخی مواد و قطعات و اجرای برخی استانداردها وجود دارد، چرخه خروج خودروها از خط تولید نیز به‌تدریج اتفاق خواهد افتاد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره استاندارد جاده ها گفت:‌مطابق آمارها، خطای انسانی ۷۰ درصد دلیل تصادفات رانندگی را تشکیل می دهد، ۲۳ درصد سهم استاندارد نبودن جاده هاست و تنها هفت درصد به استاندارد نبودن خودروها بر می گردد؛ بر این اساس ابتدا باید در زمینه رانندگی افراد فرهنگ سازی شود.
این مقام مسئول در عین حال خاطرنشان کرد:‌ در کمیسیون ایمنی راه ها، مدام روی موضوع استاندارد جاده ها بحث می شود و مسئولیت آن با وزارت راه و شهرسازی است، استانداردهایی در این زمینه نگاشته شده، وزرات راه ملزم به رعایت آنهاست و سازمان استاندارد هم نظارت عالی بر رعایت آنها دارد.

استاندارد و حقوق شهروندی
وی اظهار داشت:‌این سازمان اکنون تدوین استانداردهایی در زمینه رمز ارزها، اینترنت اشیا، دستگاه‌های مسیریاب، مدیریت پسماندها بویزژه پسماندهای الکترونیکی، توسعه بازار محصولات سالم و ارگانیک، بازتوانی و بازسازی کشور پس از وقوع حوادث و بحران ها و استاندارد ملی سوخت رسان های سیار مایعات قابل اشتغال را به منظور ارتقای استاندارد زندگی افراد در دستور کار دارد.
پیروزبخت خاطرنشان کرد:‌این موضوعات در یک سال اخیر از سوی دولت به سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده و نشاندهنده تلاش و جدیت دولت بر اجرای سند حقوق شهروندی است.

موفقیت های بین المللی
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: در بیانیه اخیر مجمع بین المللی استانداردهای غذایی و کشاورزی (کدکس) و به پیشنهاد ایران، تاثیر نگرفتن الزام های ایمنی مواد غذایی از ارتباطات و اختلافات سیاسی کشورها مصوب شد.
 وی اظهار داشت:‌ با وجود تحریم ها و فشار های سیاسی و اقتصادی بین المللی علیه کشورمان، اما سازمان ملی استاندارد در سطح جهانی تاکنون خوش درخشیده و تا امروز در ۴۸۳ کمیته فنی سازمان جهانی استاندارد (ایزو)‌عضو فعال و در ۴۲۷ کمیته دیگر عضو ناظر هستیم.
به گفته این مقام مسئول، تاکنون ۴۵ استاندارد بین المللی از سوی ایران تدوین شده و در سطح جهانی مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین ۵۰ استاندراد دیگر ررا در دست تدوین داشته و دبیری هشت کمیته فنی استاندارد بین الملل را بر عهده داریم.
وی بیان داشت: جایگاه کنونی ایران در بین ۱۶۳ کشور عضو ایزو بیست و یکم است و در اجلاس اخیر ایزو کشورمان پس از چین و ژاپن و بطور مشترک با کره جنوبی در رتبه سوم آسیا قرار گرفت.
پیروزبخت خاطرنشان کرد:‌ از سال گذشته میلادی، یک بانوی پژوهشگر ایرانی به عضویت کمیته ۱۵ نفره هیات مدیره فنی ایزو درآمده و در مجمع اخیر این سازمان جهانی مقرر شد آیین نامه اخلاق مراودات بین المللی تدوین شود که در کمیته پنج نفره آن نیز یک نفر ایرانی به نمایندگی حضور دارد.
وی ادامه داد: در روزهای گذشته اجلاس بین المللی هتل های میراثی و سفره خانه های سنتی به میزبانی تهران برگزار شد که استاندارد مربوط به آنها به رهبری ایران در دست تدوین است.

عملکرد ۶ ماهه
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه به فعالیت های انجام شده این سازمان در سطح ملی اشاره کرد و گفت:‌اکنون تعداد واحدهای فعال تولیدی تحت پوشش سازمان ملی استاندارد به ۲۵ هزار و ۶۲۲ واحد رسیده که از این میزان ۸۷۷ واحد در صنعت خودرو و نیرو محرکه، هزار و ۷۵۶ مجموعه شهر بازی، چهار هزار و ۶۵۷ مورد زمین بازی و ۱۹ مورد تله کابین قابل ذکر است.
وی افزود:‌ در ۶ ماه نخست امسال ۱۰ هزار و ۳۸۰ گواهی بازرسی آسانسور در کشور صادر شد.
به گفته پیروزبخت، در این مدت در حوزه تجارت نیز چهار هزار و ۷۰۰ فقره اظهارنامه واردات داشتیم که تاکنون ۳۹ هزار فقره آن گواهی انطباق از سازمان ملی استاندراد دریافت کرده اند.
وی ادامه داد:‌ تعداد گواهی نامه انطابق کالاهای صادراتی از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۱۷ هزار مورد بوده که این، علاوه بر آن دسته از محصولاتی است که با نشان استاندارد صادر می شود و نشان از رونق اقتصادی دارد.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • کیفیت بنزین تایید شد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت