بانک مرکزی،میرداماد،همتی،اقتصادبازرگانی
X
تاریخ انتشار: دوشنبه 26 خرداد 1399 - 12:21
کد خبر: 10050
 کوچ رئیس کل بانک‌مرکزی از ساختمان میرداماد!/ همتی در  دو راهی استعفا یا ابقا؟
 

کوچ رئیس کل بانک‌مرکزی از ساختمان میرداماد!/ همتی در دو راهی استعفا یا ابقا؟

روز گذشته خبری مبنی بر استعفای عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک‌مرکزی در فضای مجازی منتشر شد.
نظر سنجی: Article Rating

 به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، افرادی دیروز سعی داشتند با تکیه بر اخباری که منبع آنها معتبر نبود، فضای بازار ارز را متشنج کنند. به‌عنوان مثال، شایعه‌ای دیروز در کانال‌های معامله‌گران غیررسمی منتشر می‌شد که مجلس به‌دنبال تغییر رئیس‌ کل بانک مرکزی است. این شایعه هیچ پشتوانه محکمی نداشت.

محسن زنگنه، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص گفت: این شایعه‌ای که منتشر شده در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح نشده است، من از دیگر نمایندگان نیز این موضوع را پیگیر شدم اما نه تنها بین نمایندگان این موضوع در اعضای هیات رئیسه مجلس نیز عنوان نشده است، بنابراین مجلس هیچ گونه برنامه‌ای در این خصوص ندارد.

وی در این خصوص افزود: پشت این شایعه‌ای که منتشر شده چند موضوع وجود دارد، بازار سرمایه رونق دارد و این شایعات روی روند بازار و رفتار تازه‌واردها تاثیر می‌گذارد و از سوی دیگر به حاشیه بردن مجلس است.

دلار روز گذشته مرز ۱۸ هزار تومان را پشت سر گذاشت، آیا از نظر مجلس عملکرد بانک مرکزی و عبدالناصر همتی در این خصوص قابل قبول است؟

زنگنه در این خصوص عنوان‌کرد: علت نوسانات بازار به شخص رئیس کل بانک مرکزی و مدیریت وی برنمی‌گردد، اما نیاز است سیاست‌ها و راهکارهای بازار بررسی شود.

وی خاطرنشان‌کرد: در جلسه‌ی غیررسمی که دیروز در کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم این موضوع مطرح شد که از تیم اقتصادی دولت برای تشکیل جلسه‌ای دعوت شود که این اقدام به بعد از تشکیل کمیسیون‌ها موکول شد.

احسان خاندوزی، دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این خصوص در توییتر خود نوشت: «امروز در جلسه‌ای که بیشتر چهره‌های اقتصادی مجلس حضور داشتند کسی از تلاش برای تغییر وزیر اقتصاد یا رئیس بانک مرکزی خبر نداشت: ۱- تخریب روابط اقتصادی دو قوه بنفع مردم نیست. ۲- با موج تازه‌واردان به ‌بورس، شایعه و شیطنت بر غیرحرفه‌ای‌ها و ریسک‌گریزها زود اثر می‌گذارد. محورهای جنگ روانی آتی.»

با این حال به نظر می‌رسد برخی از فعالان اقتصادی از عملکرد همتی گلایه‌هایی دارند.

از تجمعی که روز گذشته جلوی بانک مرکزی شکل گرفته بود گزارشی منتشر شد که معترضان علت اصلی اعتراض را سامانه نیما و آن را با شعار «نیما خیانت می‌کند، بانک حمایت می‌کند» بیان می‌کردند.

طبق نوشته این روزنامه، اغلب تجمع‌کنندگان تولیدکنندگانی بودندکه با وجود ارز خریداری شده از سامانه نیمه شش ماه است که منتظر دریافت ارز خود هستند.

این روزنامه نوشته است: تجمع‌کنندگان حتی در برخی موارد خواستار استعفای رئیس‌کل بانک‌مرکزی شدند. مشکل اصلی معترضان سامانه نیما بود. ماجرا از این قرار است که 6 ماه پیش برای دریافت ارز از سامانه نیما درخواست داده‌شده اما هنوز ارزی پرداخت نشده ‌است. برخی از این معترضان در واحدهای تولیدی و برخی دیگر در بخش‌های بازرگانی فعال بودند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  •  کوچ رئیس کل بانک‌مرکزی از ساختمان میرداماد!/ همتی در  دو راهی استعفا یا ابقا؟
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت