X
تاریخ انتشار: شنبه 11 مرداد 1399 - 04:43
کد خبر: 10339
نقدینگی تا چه زمانی وارد بورس خواهد شد؟/ تالار شیشه‌ای از رونق نخواهد افتاد
گفت‌وگوی اختصاصی:
 

نقدینگی تا چه زمانی وارد بورس خواهد شد؟/ تالار شیشه‌ای از رونق نخواهد افتاد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کارشناسان اقتصادی  بر تداوم ورود نقدینگی به گردونه معاملات سهام در سال جاری که در روزهای اخیر رقم بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی را نیز تجربه کرد، اتفاق نظر دارند.
نظر سنجی: Article Rating

حمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، درباره سرنوشت بورس در سال ۱۳۹۹ با اشاره به اینکه باید قبل از انجام پیش‌بینی مولفه‌های اثرگذار بازار را بررسی کنیم که چه وضعیتی دارند و خواهند داشت افزود: در یک بررسی اجمالی می‌توان گفت که رشد نقدینگی در ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت و بخشی از این نقدینگی نیز با توجه به اهتمامی که در دولت وجود دارد، باید جذب بازار سرمایه شود. لذا سیاست‌گذاران تلاش خواهند کرد که با اعمال سیاست‌ها و تصمیماتی، بازار سرمایه همچنان جذاب و جاذب نقدینگی باشد.

وی تصریح کرد :اگر نقدینگی در بازار سرمایه جذب شود، به بازارهای موازی به‌ویژه بازار ارز و طلا نخواهد رفت و  ورود نقدینگی به بازارهای موازی برای اقتصاد ایران سمی مهلک است زیرا جز تقویت سوداگری و افزایش نرخ تورم نتیجه دیگری نخواهد داشت.

میرمعینی افزود: برنامه‌ریزی دولت برای عرضه سهام شرکت‌های دولتی است که به این منظور احتمالا سیاست‌های مسئولان در سال آتی برای بازار سرمایه، سیاست‌های مشوق خواهد بود تا عرضه سهام شرکت‌های دولتی با جذابیت انجام شود. لذا، به نظر می‌رسد که برای مثبت بودن روند بازار سرمایه در سال ۱۳۹۹ مسئولان سیاست‌های هدایتی را پیش بگیرند و نتیجه این سیاست‌ها می‌تواند به رشد شاخص بورس کمک کند.

وی اضافه کرد:  کارشناسان اقتصادی  بر تداوم ورود نقدینگی به گردونه معاملات سهام در سال جاری که در روزهای اخیر رقم بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی را نیز تجربه کرد، اتفاق نظر دارند.

میرمعینی گفت: نکته قابل توجه دیگر، انتظار عملکرد بهتر بورس تهران در نیمه اول سال نسبت به 6 ماه دوم است  که وقوع این اتفاق موجب شده است تا شاهد ورود سهامداران جدید و رشد نقدینگی در بازار بورس باشیم.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • نقدینگی تا چه زمانی وارد بورس خواهد شد؟/ تالار شیشه‌ای از رونق نخواهد افتاد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت