X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 08 مرداد 1398 - 10:19
کد خبر: 2894
نداشتن مهارت کافی برای کار باعث بیشتر شدن مسافرکش هاست
 

نداشتن مهارت کافی برای کار باعث بیشتر شدن مسافرکش هاست

اگر کارجویان و فارغ التحصیلان از قبل با مهارتهای کسب و کار آشنا شوند دیگر اولین گزینه کسب درآمدشان خرید ماشین و مسافرکشی نخواهد بود
نظر سنجی: Article Rating

یک مقام مسئول کارگری معتقد است دلیل ازدیاد تاکسی‌ها و مسافرکش‌ها در شهرها نداشتن مهارت کافی برای کار است و اگر کارجویان و فارغ التحصیلان از قبل با مهارتهای کسب و کار آشنا شوند دیگر اولین گزینه کسب درآمدشان خرید ماشین و مسافرکشی نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازرگانی ،فتح اله بیات در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: زمانی موضوع انشاهای ما این بود که در آینده می خواهید چه کاره شوید و اکثر دانش آموزان خود را دکتر و مهندس می خواندند ولی امروز با تغییراتی که در بازار کار ایجاد شده همان دکتر مهندس ها بیکارند و این امر نشان می‌دهد که دستکم طی دو دهه گذشته سیستم آموزشی ما چه در آموزش و پرورش و چه در آموزش عالی نتوانسته افرادی را تربیت کند که به درد جامعه بخورند.

وی ادامه داد: امروز دنیا در حال توسعه و حرکت به سمت علوم نوین و فناوری‌های جدید است و ما باید خودمان را با تکنولوژی‌های روز وفق بدهیم و از این جریان عقب نمانیم. متاسفانه در نظام آموزشی رشته ها و دروسی را تعریف و سرفصل‌هایی را پیش بینی کرده‌ایم که نتوانسته نیاز بازار کار و جامعه را پوشش دهد در حالی که نظام آموزشی ما مثل نظام دستمزد، نظام بانکداری، نظام بیمه نیازمند تغییر وتحول و پوست اندازی است.

فراهم کردن بستر خلاقیت به جای حفظ محفوظات

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر لزوم بروزرسانی نظام آموزشی در مقطع دبیرستان و دانشگاه گفت: تردیدی نیست که سیلابس‌های درسی ما در مقطع دیپلم و دانشگاه باید تغییر کند و به روز شود ولی تنها تغییرات مهم نیست و باید به زیرساختها هم بها بدهیم. اگر فرضا نظام آموزشی ۳-۳-۶ تداوم نمی‌یابد و دچار مشکل است باید نقاط ضعف آن را شناسایی و نقاط قوتش را تقویت و در نهایت زیرساختهای اجرای آن را فراهم کنیم.

بیات گفت: تنهاتعریف کتب و دروس نظری برای ۵۰۰ دانش آموز مطرح نیست باید فضای آموزشی لازم را طوری مهیا کنیم که دانش‌آموز از درس خواندن لذت ببرد و احساس آرامش کند و این رویه در دانشگاه‌ها نیز باید گسترش یابد تا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به افرادی که ذهنشان را با محفوظات پر کرده‌ایم و جایی برای خلاقیت نگذاشته‌ایم تبدیل نشوند.

به اعتقاد این مقام مسئول کارگری، یادگیری آموزش‌های مهارتی در دوران ابتدایی کم هزینه‌تر است و اگر در کنار رشته‌های تئوری و نظری دروس عملی و کار و دانش یا فنی هم به دانش آموز ارائه کنیم در سنین بالاتر آمادگی بیشتری برای ورود به بازار کار خواهد داشت و نیازهای شغلی خود را برطرف خواهد کرد.

عدم انطباق مدرک تحصیلی و دانشگاهی با کار

وی عدم انطباق مدارک تحصیلی و دانشگاهی با کار را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ جوان ایرانی باید در حین تحصیل و قبل از آن طوری آموزش دیده باشد که وقتی مدرکش را گرفت با دلگرمی وارد بازار کار شود و از عهده مخارج روزانه‌اش برآید.

به گفته بیات هر بیکاری که به جامعه اضافه می‌شود یک سرمایه ملی است که نظام برایش هزینه کرده ولی این هزینه به نتیجه نرسیده است لذا باید افراد را از سنین پایین‌تر به کسب مهارت تشویق کنیم تا در سالهای بعد بتوانند روی پای خود بایستند و از عهده راه‌اندازی یک کسب و کار برآیند.

در حالی که بخش اعظمی از فارغ‌التحصیلان با چالش بی مهارتی در بازار کار مواجه هستند، آمارها نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد افرادی که به قصد اشتغال وارد دوره‌های مهارتی می‌شوند، درراهیابی به بازار کار موفق‌ترند. کارشناسان معتقدند پیوند میان آموزش با نیاز بازار کار موجب می‌شود تا دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی شغل مورد نظر خود را سریع‌تر پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • نداشتن مهارت کافی برای کار باعث بیشتر شدن مسافرکش هاست
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت