X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 - 07:04
کد خبر: 17930
میراث تمدنی و فرهنگی ماندگار در ایران و جهان با نگاه و تفکر دینی شکل گرفته است
 

میراث تمدنی و فرهنگی ماندگار در ایران و جهان با نگاه و تفکر دینی شکل گرفته است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «میراث تمدنی، فرهنگی و ابنیه تاریخی ماندگار ایرانی و جهانی همه با نگاه و تفکر دینی شکل گرفته و ساخته شده است. در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کارهای مشترک زیادی با سازمان اوقاف و امور خیریه داریم.»
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از اداره اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، آیین امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاونان او، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیران کل ستادی به شکل حضوری و مدیران کل استانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مدیران استانی سازمان اوقاف و امور خیریه ۳۱ استان به شکل ویدئو کنفرانس در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد. 

سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی گفت: «امروز در جلسه هیئت دولت فرصتی شد تا گزارشی از میراث‌فرهنگی به آقای رئیسی ارائه کنم و او از این گزارش استقبال کرد.»
 
او افزود: «از آقای خاموشی برای همفکری‌ها و همکاری‌هایی که طی چند ماه گذشته داشتند، تشکر می‌کنم که امروز منجر به انعقاد تفاهم‌نامه روشن و عملی خواهد شد. ان‌شاءالله نگاه‌های مشترکی که در تفاهم‌نامه وجود دارد، بتواند خروجی قابل قبول داشته باشد.» 

ضرغامی تصریح کرد: «موزه علی‌رغم آنکه احساس می‌شود ایستا و کم‌تحرک است، مظهر دینامیک و پویایی است. موزه حلقه وصل گذشتگان با آیندگان است که اگر درست تبیین و تفسیر شود، منشأ تحرک‌های ماندگار در جامعه خواهد شد و آینده را می‌سازد. امروز در روز اول هفته میراث‌فرهنگی با سازمان اوقاف و امور خیریه کار را شروع کردیم که یک نهاد ملی و مذهبی است.» 

او ادامه داد: «تجربه من در داخل و خارج کشور حاکی از آن است که میراث تمدنی و فرهنگی و ابنیه تاریخی ماندگار و جهانی همه با یک نگاه و تفکر دینی شکل گرفته و ساخته شده است. 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «کلیسا با یک نگاه دینی ساخته شده است و بسیاری از اماکن ماندگار دیگر از جمله تخت جمشید با نگاه دینی و وحدانیت در قبال تفکرهای ماقبل خود ساخته شده است. وقتی آثار اسلامی را در سطح ملی و جهانی بررسی می‌کنیم، می‌بینیم میراث‌فرهنگی در نگاه ارزشمند دینی‌مان یعنی کارنامه تمدنی ما شکل گرفته است. این موضوع نشان می‌دهد که دین و اعتقادها، نقش محوری در میراث‌فرهنگی دارد.» 

ضرغامی ادامه داد: «آقای خاموشی نگاه عمیق فرهنگی، سازندگی، عمرانی، اجتماعی و اقتصادی دارد و از من انگیزه‌شان برای رونق این حوزه‌ها بیشتر بوده و نگاهشان کاملا کارشناسانه است.» 

او تصریح کرد: «جلسه‌ای با همکاران آقای خاموشی داشتم و زمینه‌های همکاری را بیان کردم. در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ویژه در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری کارهای مشترک زیادی داریم.» 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خطاب به مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها و مدیران کل استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: «توجه داشته باشید، اگر دو مدیر در استان با یکدیگر خوب همراه باشند و مدیریت داشته‌ها را درست انجام دهند و ظرفیت‌ها را یکی کنند، کاری باقی نمی‌ماند.» 

او ادامه داد: «بر اساس یک مسئله جزئی نباید مدیران کل استانی وزارت میراث‌فرهنگی، اداره‌های کل اوقاف استان‌ها و سازمان اوقاف و امور خیریه با یکدیگر بحث کنند. مسائل مشترک زیادی داریم که وقت برای مسائل جزئی نیست. باید در بقاع متبرکه برای مردم خدمات خوبی از جمله راه‌اندازی مراکز اقامتی و بازارچه‌های صنایع‌دستی ارائه شود.» 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: «این تفاهم‌نامه و زمینه‌های همکاری آن دقیق نوشته شده است. از مدیران استانی تقاضا دارم دقیق مطالعه کنند و برای اجرایی شدن مفاد آن با اداره‌های کل اوقاف استان‌ها و سازمان اوقاف و امور خیریه جلسه مشترکی برگزار کنند.»
مهندس ضرغامی در پایان به معاون میراث‌فرهنگی و آقای خاموشی پیشنهاد داد تا سالیانه جایزه اول به همکاری بین مدیران کل استانی وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان اوقاف و امور خیریه اختصاص دهند و کارهایی که انجام دادند، به رسانه‌ها اعلام کنند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • میراث تمدنی و فرهنگی ماندگار در ایران و جهان با نگاه و تفکر دینی شکل گرفته است
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت