رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، ابراهیم محمدولی، پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، نرخ طلا، افزایش قیمت، انس جهانی، رکود طلا،
X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 20 خرداد 1399 - 09:44
کد خبر: 9988
مردم برای گذران زندگی مجبور به فروش طلاهایشان شده‌اند
گفت‌وگوی اختصاصی:
 

مردم برای گذران زندگی مجبور به فروش طلاهایشان شده‌اند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است التهابات بازار طلا، تحولات سیاسی و جنگ اقتصادی بین قدرت‌های جهانی سبب افزایش نرخ اونس جهانی شده که این تحرکات بر بازار طلا در داخل کشور تاثیرگذار بوده است.
نظر سنجی: Article Rating

ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، گفت: تحولات سیاسی و اقتصادی در عرصه جهانی سبب افزایش نرخ انس جهانی شده و از سوی دیگر کاهش ارزش پول ملی در مقایسه با سایر نرخ‌ها باعث شده تا پس از عید با افزایش نرخ طلا روبرو شویم.

وی با بیان اینکه تقاضایی برای خرید مصرف طلا طی یکسال اخیر در بازار وجود نداشته است، عنوان کرد: متاسفانه طی ماه‌های اخیر تقاضای مردم به سمت خرید سکه و طلای آب شده سوق پیدا کرده اما انجام این کار برای مردم ریسک بالایی دارد، بنابراین مردم به جای آن، اقدام به خرید همان مصنوعات طلا و همچنین سکه کنند، که بتوانند از سرمایه‌های خود نیز محافظت کنند.

محمدولی خاطرنشان کرد: شرایط بد اقتصادی و تورم بالا سبب شده تا مردم برای گذران زندگی خود طلاهایی که قبلا خریداری کرده بودند را بفروشند به طوری که در ماه‌های گذشته و به ویژه در هفته‌های اخیر با حجم انبوه مردم برای فروش طلاهایشان مواجه هستیم که این سیگنال خوبی برای اقتصاد کشور نیست.

وی نقش دولت در افزایش ناگهانی قیمت سکه در تابستان سال ۹۷ را پررنگ تلقی کرد و افزود: کاهش ارزش پول ملی کشور باعث شده تا اقتصاد کشور به این روز بیفتد در حالیکه دولت میتوانست با تدابیر ویژه از بروز این وضعیت جلوگیری کند. متاسفانه واسطه‌گری معضل دیگر کشور است که جان اقتصاد کشور را میگیرد. این کار عدم پیشرفت و افزایش گرانی‌ها را به دنبال می‌آورد تا زمانیکه مشکل دلالی حل نشود مشکلات اقتصادی کشور ما در تمامی حوزه‌ها حل نخواهد شد. 

وی با تاکید بر لزوم تمرکز بر تولید، اشتغال و صادرات خاطرنشان کرد: مشکلات صنف طلا بسیار زیاد است، رکودی که در بازار طلا وجود دارد، درد چندین و چند ساله است و کرونا تنها دلیل این کسادی نیست. طی یک دهه اخیر ما با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم. هزینه‌های سرباری که متوجه تولید مصنوعات طلا در کشور می‌شود، نوع نگاه متفاوت مسئولین به فلز طلا سبب شده تا طلا به کالای مصرفی تبدیل شود که این امر دلیل کاهش مشتریان بازار طلاست و ما دیگر همانند ده سال گذشته بازار پررونق و باشکوه را نداریم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر وجود مشکلات زیرساختی در اقتصاد کشور بیان کرد: تا زمانیکه این مسائل اقتصادی به صورت منطقی و علمی حل نشود، نباید انتظار داشته باشیم تا مشکلات این حوزه حل شوند. اعدام و محاکمه متخلفین و محتکرین چاره اصلی کار نیست؛ بلکه باید غده‌های سرطانی را درمان کنیم.

محمدولی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت انس جهانی طی هفته‌های اخیر، پیش‌بینی‌مان بر این است که قیمت طلا در داخل کشور نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که ریسک‌های سیاسی و اقتصادی نیز که در عرصه داخلی و بین‌الملل نیز وجود دارد، بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد و پیش‌بینی کارشناسان در این راستاست  که ممکن است  قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی تا سال ۲۰۲۱ به بالای دو هزار دلار نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: کشور ما با سابقه تاریخی درخشان در منطقه و دنیا الان شاهد تورم بالا در کشور و افت ارزش پول ملی‌اش است که این موضوع برای هر ایرانی مایه تاسف است که در نتیجه چه رفتارهایی ارزش پول ملی ما در مقابل سایر ارز ها کاهش یافته است! در دهه‌های ۷۰_۶۰ درصد بخش اعظم بازار منطقه در دست ما بود و با صادرات طلا سهم بزرگی در ارزآوری به کشور داشته و رقم بالایی در اشتغال و تولید دارا بودیم ولی متاسفانه تغییر نگاه‌ها از اینکه فلز طلا به کالا تبدیل شد، رونق صنف ما به صفر رسانده است.

محمدولی اظهار کرد: بنا به دلایل سیاسی و اقتصادی طی سال‌های اخیر واحدهای تولیدی و جمعیت شاغل در صنعت طلا کاهش یافته به طوری که اکثر واحدهای صنفی ما به سمت تغییر کاربری رفته و برای مدیریت زندگی‌شان وارد شغل و حرفه ی دیگری شده‌اند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان به رکود بالا در بازار طلا و جواهر اشاره کرد و افزود: طی ده سال گذشته حدودا ۷۰ درصد واحدهایمان کوچکتر شده و فقط ۳۰ درصد واحدها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/
 

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • مردم برای گذران زندگی مجبور به فروش طلاهایشان شده‌اند
  • مردم برای گذران زندگی مجبور به فروش طلاهایشان شده‌اند
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت