X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 اردیبهشت 1400 - 02:33
کد خبر: 14890
فشارها بر نتانیاهو برای تشکیل دولت ائتلافی با بنت/ وجود موانع در مقابل تشکیل دولت
 

فشارها بر نتانیاهو برای تشکیل دولت ائتلافی با بنت/ وجود موانع در مقابل تشکیل دولت

منابع خبری از فشار نزدیکان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر وی برای تشکیل دولت ائتلافی با رهبر حزب "یمینا" و وجود اختلافاتی در مذاکرات تشکیل دولت "وحدت" پرده برداشتند.
نظر سنجی: Article Rating

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، سایت عبری زبان "واللا" فاش کرد که نزدیکان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی وی را تحت فشار قرار داده‌اند تا با تشکیل دولت ائتلافی به همراه نفتالی بنت، رهبر حزب یمینا و مشارکت گدعون ساعر، رئیس حزب "امید نو" موافقت کند.

طبق طرح مطرح شده توسط نزدیکان نتانیاهو، ابتدا بنت برای یک سال و نیم تا دو سال نخست‌وزیر می‌شود و پس از گذشت این دوره نتانیاهو ریاست دولت را بر عهده می‌گیرد.

طبق این گزارش، همزمان با نزدیک شدن مهلت تعیین شده برای تشکیل دولت توسط نتانیاهو، فشار اطرافیان وی برای متقاعد کردن او به تشکیل دولت ائتلافی با بنت نیز در حال افزایش است.

طبق اعلام واللا، علی‌رغم این فشارها نتانیاهو تا بدین لحظه با تشکیل دولت ائتلافی با نفتالی بنت و فراهم کردن شرایط برای نخست وزیر شدن رهبر حزب یمینا موافقت نکرده است.

در همین حال، قرار است که لیکود امروز (سه شنبه) نشستی را برای تصویب آزادی عمل نتانیاهو در جریان مذاکرات ائتلافی برای تشکیل دولت برگزار کند.

طبق این گزارش، این درحالی است که گزارش‌های منتشر شده حاکی از وجود موانعی است که مانع از موفقیت مذاکرات در حال انجام میان جبهه مقابل نتانیاهو برای تشکیل دولت وحدت با مشارکت احزاب "یمینا"، "امید نو" "یش عتید" به ریاست یائیر لاپید، "کار"، "آبی ـ سفید" و"مرتس" شده‌اند.

در همین راستا، هم ساعر و هم بنت در جلسات فراکسیون‌های پارلمانی که دوشنبه برگزار شد به اختلاف در مواضع مطرح شده در مذاکرات در حال انجام برای تشکیل دولت "وحدت" اشاره کردند.

نفتالی بنت نیز در سخنانی بار دیگر تأکید کرد که تمامی تلاشش را به کار خواهد گرفت تا مانع از برگزاری انتخابات برای پنجمین بار شود.

وی درباره مذاکرات درباره تشکیل دولت وحدت نیز گفت: "شکاف‌های بزرگی" میان احزابی که به دنبال تشکیل "دولت وحدت" هستند، وجود دارد.

ساعر نیز اظهارات نفتالی بنت درباره اختلاف بر سر تشکیل دولت توسط جبهه مقابل نتانیاهو موسوم به "اردوگاه تغییر" را تأیید کرد و گفت که "در مذاکرات تشکیل دولت وحدت مشکل وجود دارد."

نفتالی بنت همچنین در پاسخ به سؤالی درباره پیشنهاد نخست‌وزیر شدن او پیش از نتانیاهو و احتمال مشارکت او در یک دولت ائتلافی میان نتانیاهو و بنی گانتس و نخست‌وزیر شدن گانتس پیش از نتانیاهو گفت که چنین پیشنهادهایی به وی نشده است.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • فشارها بر نتانیاهو برای تشکیل دولت ائتلافی با بنت/ وجود موانع در مقابل تشکیل دولت
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت