قطعه‌سازان،دولت،دخالت،پول،اقتصادبازرگانی
X
تاریخ انتشار: پنجشنبه 22 خرداد 1399 - 09:05
کد خبر: 10013
دخالت دولت در قیمت‌گذاری بازار را ملتهب می‌کند/قطعه‌سازان توان مالی ندارند
گفت‌وگوی اختصاصی:
 

دخالت دولت در قیمت‌گذاری بازار را ملتهب می‌کند/قطعه‌سازان توان مالی ندارند

یک کارشناس برجسته حوزه خودرو گفت: دخالت دولت در قیمت‌گذاری خودرو بازار را ملتهب می‌کند و در شرایط کنونی دیگر برای قطعه‌سازان پولی نمانده است.
نظر سنجی: Article Rating

محمدرضا نجفی‌منش کارشناس برجسته حوزه خودرو در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، با بیان اینکه قیمت‌گذاری خودرو درست نیست،گفت: قیمت‌ها طوری است که همه وسوسه می‌شوند که خودرو بخرند زیرا بین قیمت بازار و قیمت کارخانه تفاوت بسیار است. حتی از خارج از کشور هم ثبت نام  می‌کنند تا از این سود استفاده کنند. این روش قیمت‌گذاری خودرو سبب زیان خودروسازان شده است و قیمت خودرو باید براساس حاشیه بازار تعیین شود.

وی تصریح‌کرد: در شرایط کنونی 46 مجوز خودروسازی داریم  و حدود 20 شرکت فعال هستند. کشورهای دیگر 2 یا 3خودروساز دارند.. این‌ها افسانه‌هایی هستند که در این زمینه  درست می‌کنند.. چیزی که ما از دولت انتظار داریم این است که دخالت نکند، در این صورت است که از مشکلات کاسته می‌شود.

نجفی‌منش گفت: در شرایط کنونی خودروساز‌ها با ضرر کار می‌کنند و قطعه‌سازان توان مالی ندارند و پولشان را نمی‌توانند دریافت کنند و اگر بخواهیم به جهش تولید برسیم دولت باید دست از قیمت‌گذاری  دستوری بردارد، نقدینگی وارد حساب خودروساز شود تا پول قطعات را بتوانند بپردازند، قیمت‌ها اصلاح و ارز هم تآمین شود تا بازار بتواند همچون سال‌های گذشته به حیات خود ادامه دهد..

این کارشناس حوزه خودرو افزود: دخالت دولت، بازار  خودرو را دچار التهاب می‌کند و در هیچ جای دنیا دولتی قیمت‌گذاری خودرو نمی‌کند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • دخالت دولت در قیمت‌گذاری بازار را ملتهب می‌کند/قطعه‌سازان توان مالی ندارند
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت