آبزیان،صادرات،اقتصادبازرگانی،ایرانیان
X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 04:00
کد خبر: 10011
 حجم صادرات آبزیان ایرانی به 500 میلیون دلار در سال رسید/کاهش خرید آبزیان از سوی ایرانیان به دلایل بهداشتی و مالی
گفت‌وگوی اختصاصی:
 

حجم صادرات آبزیان ایرانی به 500 میلیون دلار در سال رسید/کاهش خرید آبزیان از سوی ایرانیان به دلایل بهداشتی و مالی

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان کشور گفت: میزان حجم صادرات آبزیان ایرانی به 500 میلیون دلار در سال رسید اما متاسفانه به دلایل بهداشتی و مالی خرید آبزیان از سوی ایرانیان به‌شدت نزول پیدا کرده است.
نظر سنجی: Article Rating

علی‌اکبر خدایی،دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان کشور درگفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، با اشاره به اینکه‌‌ ‌سال‌های‌سال است که اجازه صادرات به اتحادیه اروپا را داریم گفت: خواستیم یک تجدید نظر در معرفی اسامی شرکت‌های صادر‌کننده داشته باشیم زیرا شرکت‌هایی که در لیست بودند هیچ‌گونه صادراتی به اروپا نداشتند.

وی افزود: آن‌ها فرصت انجام این اصلاحیه را به ما دادند، ضمن اینکه سازمان دامپزشکی بابت هزینه‌های آزمایشات باید وجهی را به اتحادیه اروپا پرداخت می‌کرد که به دلیل مشکلات نقل‌و‌انتقال پول، این مبلغ توسط اتحادیه تولید و تجارت آبزیان با مشارکت بخش خصوصی تامین و لیست شرکت‌های صادر‌کننده هم اصلاح شد. در حقیقت یک بروزرسانی صورت پذیرفت.

خدایی تصریح‌کرد: بخش شیلات و محصولات شیلاتی ظرفیت خوبی برای صادرات دارد. برای نمونه، تولید میگو و خاویار برای بخش صادرات است به علاوه در ماهی‌های حرام‌گوشت که مصرف داخلی ندارند، فقط صادرات صورت می‌گیرد. در 20 سال گذشته حدود 90 تا 100 میلیون دلار صادرات آبزیان داشتیم اما اکنون این مبلغ به 500 میلیون دلار رسیده است و امیدواریم این ظرفیت در سال‌های آینده به یک میلیارد دلار برسد. 

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان کشور اضافه‌کرد: به‌دلیل اینکه اولویت‌های مصرفی مردم به سمت کالاهای بهداشتی تمایل پیدا کرده است و بخاطر مشکلات مالی و بیکاری که به واسطه کرونا ایجاد شده است، خریدهای محصولات آبزیان کمتر شده  که وقوع  این اتفاق همزمان با ارزانی مرغ که رقیب ماهی در بازار است موجب شده تا مصرف ماهی در بین مردم کم شود.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  •  حجم صادرات آبزیان ایرانی به 500 میلیون دلار در سال رسید/کاهش خرید آبزیان از سوی ایرانیان به دلایل بهداشتی و مالی
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت