X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 مهر 1398 - 08:29
کد خبر: 7598
جنگ با یمن موجب کاهش اعتبار عربستان
 

جنگ با یمن موجب کاهش اعتبار عربستان

موسسه رتبه‌بندی "فیچ" با اشاره به پیامدهای جنگ یمن بر اقتصاد عربستان، رتبه اعتباری این کشور را کاهش داد
نظر سنجی: Article Rating

موسسه رتبه‌بندی "فیچ" با اشاره به پیامدهای جنگ یمن بر اقتصاد عربستان، رتبه اعتباری این کشور را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازرگانی به نقل از رویترز، موسسه رتبه بندی "فیچ" در گزارش جدید خود از اقتصاد عربستان، رتبه اعتباری این کشور را با توجه به افزایش تنش های ژئوپلتیکی در منطقه و احتمال حملات بیشتر به زیرساخت‌های این کشور توسط یمن پس از حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو، از "A+" به "A" کاهش داد.

وزارت دارایی عربستان در واکنش به این گزارش اعلام کرد که از تصمیم فیچ ناامید شده است و ظرفیت این کشور برای مقابله با بحران هایی نظیر بحران قبلی نادیده گرفته شده است. در گزارش موسسه فیچ آمده است: از نظر ما، عربستان در برابر تنش های ژئوپلتیکی آسیب‌پذیر است و جنگ با یمن به مشکلات این کشور افزوده است. با وجود آن که سطح تولیدات نفت پس از حمله اخیر به تدریج در حال بازگشت به سطح عادی است اما امکان حملات بیشتر وجود دارد.

با وجود تلاش‌های بزرگ ترین اقتصاد عربی برای متنوع سازی ظرفیت ها و رهایی از وابستگی به نفت، این کشور آسیب‌پذیری بالایی در برابر ریسک های نفتی دارد و همین مساله باعث شده است تا بسیاری از موسسات بین المللی از جمله موسسه رتبه بندی "اس اند پی" نیز نسبت به کاهش رتبه اعتباری عربستان اقدام کنند.

مقامات عربستانی معتقدند که حملات اخیر تاثیری بر وضعیت اقتصادی و مالی این کشور نداشته است اما سرمایه گذاران وتحلیل گران معتقدند این حملات در صورت تداوم می توانند اثر زیادی روی ثبات و چشم‌انداز بلندمدت اقتصاد عربستان داشته باشند.

موسسه فیچ کسری بودجه عربستان در سال جاری را ۶.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور پیش‌بینی کرده است. پیش‌تر موسسه " مودی" در گزارشی جداگانه نرخ رشد اقتصاد عربستان را پس از حملات اخیر شدیدا کاهش داد و  از ۱.۵ درصد به ۰.۳ درصد کاهش رساند.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • جنگ با یمن موجب کاهش اعتبار عربستان
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت