X
تاریخ انتشار: دوشنبه 08 مهر 1398 - 02:00
کد خبر: 7579
بهبود روابط ایران و ارمنستان
 

بهبود روابط ایران و ارمنستان

وزیر نیرو بر تسریع رفع معارضین و اخذ مجوز زیست محیطی خط سوم انتقال برق بین ایران و ارمنستان تاکید کرد و همکاری و تسریع در رفع آلودگی رودخانه ارس و سنکرون شدن شبکه برق دو کشور را خواستار شد
نظر سنجی: Article Rating

وزیر نیرو بر تسریع رفع معارضین و اخذ مجوز زیست محیطی خط سوم انتقال برق بین ایران و ارمنستان تاکید کرد و همکاری و تسریع در رفع آلودگی رودخانه ارس و سنکرون شدن شبکه برق دو کشور را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازرگانی به نقل از ایسنا، رضا اردکانیان - وزیر نیرو - در سفر به ایروان، با مهر گریگوریان - معاون نخست وزیر جمهوری ارمنستان و رئیس ارمنی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری - دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار رضا اردکانیان و مهر گریگوریان، رؤسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور که صبح امروز در ایروان برگزار شد، بر ارتقای سطح روابط اقتصادی ایران و ارمنستان، همپای روابط سیاسی دو کشور تاکید شد.

وزیر نیرو در این دیدار بر اهمیت ارتباط متقابل دو کشور تاکید کرد و گفت: ارتباط ایران و ارمنستان پیشانی ارتباط ایران با اوراسیاست و کمیسیون ‌مشترک باید مسایل را در این زمینه حل و فصل کند.

اردکانیان همچنین بر تسریع در رفع معارضین و اخذ مجوز زیست محیطی خط سوم انتقال برق بین دو کشور تاکید کرد و همکاری و تسریع در رفع آلودگی رودخانه ارس و سنکرون شدن شبکه برق دو کشور ایران و ارمنستان با توجه به اینکه این اقدام مقدمه‌ سنکرون شدن شبکه برق ایران و روسیه است را خواستار شد.

مهر گریگوریان، معاون نخست وزیر جمهوری ارمنستان و رئیس ارمنی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور نیز ضمن تشکر از حضور هیئت ایرانی بر گسترش روابط دو کشور تاکید کرد.

وی افزود: ارمنستان به‌عنوان عضو اصلی و صاحب رای در اتحادیه اقتصادی اوراسیا تلاش می‌کند تا ایران به بهترین نحو جذب این اتحادیه شود.

معاون نخست وزیر جمهوری ارمنستان، نشست‌های امروز با حضور رییس جمهور ایران را در راستای منافع دو کشورارزیابی کرد و گفت: هفته آینده طی مکاتباتی نتیجه تمامی موارد مذاکره شده را به تهران ارسال خواهم کرد.

معاون نخست وزیر جمهوری ارمنستان تاکید کرد برای  جذب همکاری ایران با اوراسیا نهایت تلاش خود را کرده و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.
بنا بر اعلام وزارت نیرو، اردکانیان، شامگاه یکشنبه به منظور دیدار با مقامات کشور ارمنستان و شرکت در اجلاس شورای عالی اتحادیه اقتصادی اوراسیا که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان و سران کشورهای عضو این اتحادیه برگزار می‌شود، وارد ایروان شد.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • بهبود روابط ایران و ارمنستان
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت