نفت،بازارجهانی،قرنطینه،کرونا،اقتصادبازرگانی،آمریکا
X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 - 05:28
کد خبر: 8820
بهای نفت در بازارهای جهانی باز هم کاهش یافت
همزمان با هراس از موج دوم کرونا و رشد ذخایر نفت آمریکا رخ داد:
 

بهای نفت در بازارهای جهانی باز هم کاهش یافت

قیمت نفت به خاطر نگرانی سرمایه‌گذاران از آغاز شیوع موج دوم ویروس کووید-19 در کشورهایی که کاهش محدودیت های قرنطینه را آغاز کرده‌اند و همچنین رشد ذخایر نفت آمریکا، باز هم کاهش یافت.
نظر سنجی: Article Rating

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اقتصاد بازرگانی،  بهای معاملات آتی نفت برنت ۵۸ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش یافت و به ۲۹ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز سه شنبه ۱.۲ درصد افزایش داشت.
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۹ سنت معادل ۱.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۲۵ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت آمریکا روز گذشته با حدود هفت درصد افزایش بسته شده بود.
نگرانی ها نسبت به رشد ذخایر نفت آمریکا در سایه  درخواست عربستان سعودی برای کاهش تولید به مدت طولانی‌تر به منظور متعادل شدن بازار نفت قرار گرفته است. ریاض روز دوشنبه اعلام کرد که در ماه ژوئن  تولید خود را یک میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد و به این ترتیب مجموع تولیدش را به 7 میلیون و 500 هزار بشکه در روز خواهد رساند. 
پس از این اقدام، امارات متحده عربی و کویت نیز فورا اعلام کردند مجموعا ۱۸۰ هزار بشکه در روز، میزان تولید خود را کاهش خواهند داد
به گفته «استفن اینس»، استراتژیست بازار در شرکت «اکسی کورپ»، اگرچه بازار جهانی نفت در بخش عرضه آسودگی خاطر بیشتری پیدا کرده است اما نگرانی هایی که در خصوص خطرات ناشی از شیوع ویروس  کووید-19 و البته اکنون برداشتن برخی محدودیت های قرنطینه ایجاد شده، همچنان به جای خود باقی است. 
«آنتونی فاوچی»، کارشناس بیماری های مسری آمریکا به کنگره این کشور اعلام کرده است  که تسهیل محدودیت های قرنطینه ممکن است باعث بروز موج جدیدی از ابتلا به ویروس  کووید-19 شود که  تاکنون جان ۸۰ هزار آمریکایی را گرفته و به اقتصاد این کشور به شدت ضربه وارد کرده است. 
تاکنون موارد جدیدی از ابتلا به این بیماری مهلک  در چین و کره جنوبی نیز گزارش شده که بحران کرونا در آنجا زودتر از سایر کشورهای جهان آغاز شده بود.
در بخش عرضه، هیات دولت عربستان سعودی از کشورهای عضو «اوپک پلاس» درخواست کرده بود به منظور احیای بازار جهانی نفت، میزان تولید خود را باز هم کاهش دهند. 
«گروه اوپک پلاس» که متشکل از اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان است، در واکنش به سقوط ۳۰ درصدی تقاضای جهانی برای نفت، تحت توافق جدیدی تولیدش را مجموعا ۹.۷ میلیون بشکه در روز در ماه‌های می و ژوئن کاهش خواهد داد.
گزارش موسسه «امریکن پترولیوم» حاکی از آن است که ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته ۷.۶ میلیون بشکه افزایش داشته و به ۵۲۶.۲ میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که  تحلیلگران رشد این ذخایر را به میزان ۴.۱ میلیون بشکه پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی از سوی «اداره اطلاعات انرژی آمریکا» بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر می‌شود.
بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود که روز سه شنبه منتشر شد، پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ را به میزان دو میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و ۸.۱۳ میلیون بشکه در روز برآورد کرد. همچنین برآورد رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ را به میزان ۵۸۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و ۶.۹۹ میلیون بشکه در روز برآورد کرد.
انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • بهای نفت در بازارهای جهانی باز هم کاهش یافت
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت