زباله‌گردها،اقتصادبازرگانی،مخازن روباز،رئیس شورای شهر تهران
X
تاریخ انتشار: دوشنبه 26 خرداد 1399 - 04:04
کد خبر: 10056
امکان دسترسی آسان زباله‌گرد‌ها به مخازن‌های زباله روباز
رئیس شورای شهر تهران خبرداد؛
 

امکان دسترسی آسان زباله‌گرد‌ها به مخازن‌های زباله روباز

رئیس شورای شهر تهران گفت: مخازن زباله رو‌باز است و دسترسی به آن برای زباله‌گرد‌ها امکان‌پذیر است.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در آیین رونمایی از سامانه صورت وضعیت الکترونیکی، اپلیکیشن جمع آوری پسماند و اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) گفت: در بحث چشم انداز شهر هوشمند که از دوره پنجم شورای شهر مطرح شد، از سامانه تهران هوشمند به طرح کاپ و اپلیکیشن پسماند خشک و سامانه صورت وضعیت الکترونیکی رسیدیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نرم افزار رونمایی شده اظهار‌کرد: این نرم افزار مربوط به سیستم درونی شهرداری است و به نظر من ربطی به مردم ندارد و همچنین تا اینجای کار راه اندازی نرم افزار گامی در حد یک نیت است که بتواند وضعیت پسماند را تعیین تکلیف کند.

او با تاکید بر اینکه وضعیت پسماند تهران مناسب نیست و ضعیف است، گفت: مخازن زباله ما رو باز است و دسترسی به آن برای زباله گرد‌ها امکان پذیر است.

وی افزود: مخازن روباز زباله موجب می‌شود بوی تعفن بلند شود و شکایات بسیاری در این زمینه داشتیم.

هاشمی ادامه‌داد: از سوی دیگر مافیای زباله طمع خاصی نسبت به این زباله‌ها دارند و حتی برای کسب سود بیشتر، کودکان را در این حوزه فعال کرده و از آن‌ها سو استفاده می‌کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه در ابتدای تصدی مدیریت شهری روزانه ۸ هزار تن پسماند تولید می‌شد، اظهار‌کرد: امروز این آمار به روزانه ۶ هزار تن کاهش یافته است.

او با بیان اینکه باید مشخص شود که طرح کاپ، طرح کاهش پسماند یا کاهش دفن پسماند است، گفت: اگر مقصود کاهش پسماند است که بنده در این اپلیکیشن‌ها موضوع نمی‌بینم.

او اظهار‌کرد: نظام پسماند باید در ابتدا موضوع کاهش تولید پسماند را دنبال کند و نکته بعد کاهش دفن زباله است که در این زمینه بحث تفکیک از مبدا مطرح می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید خط قرمز‌هایی برای طرح کاپ تعریف کنیم، گفت: باید مراقب باشیم که با عبور از مافیای پسماند گرفتار مافیای نرم افزار پسماند نشویم.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • امکان دسترسی آسان زباله‌گرد‌ها به مخازن‌های زباله روباز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت