X
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 شهریور 1399 - 07:04
کد خبر: 11614
اختلاف نرمال قیمت خودرو بین کارخانه و بازار 5 درصد است/ ساماندهی بازار خودرو در گرو خروج دولت از قیمت‌گذاری
گفت‌و‌گوی اختصاصی:
 

اختلاف نرمال قیمت خودرو بین کارخانه و بازار 5 درصد است/ ساماندهی بازار خودرو در گرو خروج دولت از قیمت‌گذاری

عضو هیات علمی دانشگاه علم وصنعت گفت: خروج دولت و شورای رقابت از موضوع قیمت‌گذاری می‌تواند به ساماندهی بازار خودرو کمک کند و اختلاف نرخ نرمال قیمت خودرو از کارخانه تا بازار در بهترین حالت بیشتر از 5 درصد نیست.
نظر سنجی: Article Rating

امیرحسین کاکایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، با انتقاد از حضور پررنگ دولت در قیمت گذاری خودرو گفت: چرا شورای رقابت باید از سوی دولت قیمت گذاری دستوری را در بازار اجرا کند؟

عضو هیات علمی دانشگاه علم وصنعت افزود: نبود وزیر در وزارتخانه‌ای همهم همچون صمت در ماه‌های گذشته آسیب‌های فراوانی را بر صنعت خودرو وارد کرد. در دوران وزارت آقایان شریعتمداری و رحمانی در وزارت صمت شاهد گرانی قیمت خودرو بودیم به طوری‌که هر 2 وزیر برای مبارزه با افزایش قیمت خودرو گام مهمی را برنداشتند.

وی افزود: در شرایط کنونی بیش از 7 ماه است وزارت صمت بدون وزیر است و با سرپرست اداره می‌شود که وقوع این اتفاق موجب شده است تا شاهد نابسامانی گسترده و مداوم در بازار قیمت‌گذاری خودرو باشیم.

کاکایی تصریح‌کرد: کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز در گرانی قیمت خودرو تاثیر بسزایی دارد اما در واقعیت سیاست درستی را از سوی دولت برای ساماندهی بازار خودرو در سال‌های اخیر مشاهده نکردیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علم وصنعت اضافه‌کرد: چرا باید قیمت یک خودروی داخلی همچون دنا در کارخانه با بازار حدود 250 میلیون تفاوت قیمت داشته باشد؟ در حالی که اختلاف نرخ نرمال قیمت خودرو از کارخانه تا بازار  در بهترین حالت بیشتر از 5 درصد نیست.

وی اضافه‌کرد: زمانی که نرخ دلار 4200 تومان شد بنده مصاحبه کردم و گفتم قیمت خودرو باید 20 درصد افزایش یابد ولی شورای رقابت نرخ خودرو را 7 درصد گران کرد که اشتباه بزرگی بود. در شرایط کنونی با توجه به کاهش ارزش پول ملی به‌ناچار قیمت خودرو باید در هر فصل گران شود که وقوع این اتفاق برای بازار چندان خوب نیست.

کاکایی رفع موانع تولید برای افزایش بازدهی در بازار خودرو را ضروری دانست و افزود: نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که افزایش میزان تولید می تواند خودروسازان را از شرایط بحرانی کنونی خارج کند.

 انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • اختلاف نرمال قیمت خودرو بین کارخانه و بازار 5 درصد است/ ساماندهی بازار خودرو در گرو خروج دولت از قیمت‌گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت