تالار شیشه‌ای،بورس،اقتصادجهانی،اقتصادبازرگانی
X
تاریخ انتشار: یکشنبه 18 خرداد 1399 - 12:30
کد خبر: 9962
آثار اقتصاد جهانی بر تالار شیشه‌ای/ سایه جنگ تجاری چین و آمریکا  روی بورس ایران
گفت‌وگوی اختصاصی:
 

آثار اقتصاد جهانی بر تالار شیشه‌ای/ سایه جنگ تجاری چین و آمریکا روی بورس ایران

یک کارشنارس ارشد بازار سرمایه گفت: در شرایط کنونی اگر اقتصاد جهانی در دوران پساکرونا به زمان گذشته برگردد می توان به رشد مداوم شاخص بورس در تالار شیشه‌ای امیدوار بود به شرطی که بین چین و آمریکا جنگ تجاری رخ ندهد.
نظر سنجی: Article Rating

حمید میرمعینی کارشناس‌‌ارشد بازار‌ سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی،گفت: بازار بورس ایران حدود 25 درصد با افت مواجه شد و این طبیعی بود که بعد از یک رشد مداوم که از ابتدای سال شکل گرفته بود یک دوره اصلاحی را تجربه کنیم ولی دوره اصلاحی معمولا بین 10 تا 15 درصد افت را در پی دارد اما در هفته‌های گذشته به 30 تا 32 درصد افت هم رسید که در هفته جاری شاهد رشد بیش از 40 هزار واحدی شاخص در تالار شیشه‌ای بودیم.

وی افزود: جریانات اثرگذار روی افت و خیز تقاضا و عرضه عمدتا بر اساس جریانات نقدینگی است و در زمان افزایش عرضه بیشتر است زیرا سهام‌دارهایی که خرید کردند به دلیل اینکه می‌خواهند حفظ سود کنند یا کمتر متحمل ضرر شوند، فروشنده می‌شوند و زمان‌هایی که حمایت‌هایی شکل می‌گیرد، فعالان و بازیگران بازار احساس می‌کنند که می‌توانند سود کنند و از حالت نوسانی بازار بازدهی کسب کنند.

میرمعینی اضافه‌کرد: باید اخبار سیاسی و اقتصادی را رصد کنیم، اقتصاد جهانی رشد کرده و نرخ جهانی نفت هم با افزایش قیمت همراه بوده است. اگر اتفاق جدیدی بین چین و آمریکا رخ ندهد، دوباره برمی‌گردیم به دوران قبل از کرونا و دوباره قیمت‌های جهانی بنگاه‌ها رشد خواهند داشت که  این عامل  روی شرکت‌های صادرات‌محور اثرگذار خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح‌کرد: نقدینگی به عنوان عامل تعیین‌کننده تآثیر خود را بر بازار گذاشت حتی اگر عامل سیاسی هم اتفاق بیفتد و بحث مذاکرات و کاهش تحریم‌ها مطرح شود، به‌دلیل کاهش قیمت دلار حتما شاهد وقوع آثار منفی روی بازار سرمایه خواهیم بود و شرکت‌هایی که صادرات دلاری دارند متضرر خواهند شد ولی شرکت‌هایی که به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم، کاهش ظرفیت داشتند وضعیت مساعدتری پیدا خواهند کرد. به عبارت دیگر افت یا رشد بازار سرمایه همه‌گیر نخواهد بود و هر اتفاق جدید می‌تواند برای برخی صنایع مثبت و برای برخی صنعت‌ها منفی و باعث کاهش قیمت‌ها شود مگر اینکه اتفاق بزرگی از جانب دولت رخ بدهد و برای حمایت از بازار سرمایه سیاست‌های پولی در نظر بگیرد و با حمایت از بازار سرمایه دوباره موج جدیدی از نقدینگی را وارد بازار کند.

انتهای‌پیام/
 

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • آثار اقتصاد جهانی بر تالار شیشه‌ای/ سایه جنگ تجاری چین و آمریکا  روی بورس ایران
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت