X
تاریخ انتشار: دوشنبه 22 مهر 1398 - 10:48
کد خبر: 7704
بررسي وضعيت بازار تون ماهيان در فصل جاري صيد در چابهار
 

بررسي وضعيت بازار تون ماهيان در فصل جاري صيد در چابهار

جلسه بررسي وضعيت بازار تون ماهيان به منظور تعيين توافقي قيمت تون ماهيان در فصل جاري صيد با حضور سرپرست اداره كل شيلات استان، سرپرست معاونت صيد اداره كل، رييس اداره فرآوري و بهبودكيفيت و رئيس اداره توسعه بازار آبزيان سازمان شيلات، سرپرستان ادارات صمت چابهار و كنارك، نماينده فرمانداري و تعدادي ديگر از روساي ادارات و كارشناسان شيلات استان ، جانشين سنديكاي كنسرو تن ماهي كشور، نمايندگان اتحاديه صيادان و جامعه صيادي استان و برخي صاحبان و نمايندگان صنايع شيلاتي، روز سه شنبه ١٦ مهرماه در سالن جلسات شيلات استان در چابهار برگزار شد
نظر سنجی: Article Rating

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازرگانی  به نقل از شیلات چابهار، دكتر محبعلي سيستاني در اين جلسه با بيان اينكه صنعت توليد كنسرو ماهي يك زنجيره است كه از ٤ حلقه صيد، توليد، بازار و مصرف كننده نهايي تشكيل شده ، خاطرنشان كرد:اين حلقه ها متاثر از يكديگر بوده و سود و زيان هركدام بر ديگري اثر گذار است لذا تعامل بيش از پيش جامعه صيادي و توليدكنندگان كنسرو ماهي با رعايت همه جوانب يكديگر ضروری است.

وي با اشاره به واردات تون ماهیان از مسئولين مربوطه خواست تا در هنگام صدور مجوز واردات ،ملاحظات صيد و منافع صيادان و توليدكنندگان داخل كشور را نيز مدنظر قرار بدهند.

سيستاني بر تداوم و استمرار اين جلسات بصورت ٣ ماهه به منظور تعامل بيش از پيش توليدكنندگان و صيادان تاكيد نمود تصريح كرد: از تصميماتي كه توسط جامعه صيادي و توليدكنندكان گرفته شود حمايت نموده و آمادگي هرگونه همكاري و پيگيري را جهت رفع مسائل و مشكلات اين دو حلقه دارد.

محمدرضا دايمي سرپرست صید اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان با تشريح جزئيات جلسه بيان داشت: در سنوات گذشته هنگام بازگشت تعداد زيادي از شناورهاي لنج صيادي كه به دريا عزيمت نموده اند، قيمت اين تون ماهيان دچار افت شديد شد، لذا به منظور متعادل سازي قيمت ها و جلوگيري از افت بيش از حد  قيمت تون ماهيان اين جلسه را برنامه ريزي نموده و اميدواريم كه دو طرف با در نظر گرفتن ملاحظات يكديگر و منافع مشتركشان بر قيمت منطقي در خريدو فروش تون ماهيان توافق نمايند.

مهندس شايان رئيس اداره صمت چابهار نيز با اشاره به اينكه هزينه هاي توليد بالا بوده و قيمت كنسرو ماهي نيز تعزيراتي مي باشد، بر تعامل بيش از پيش صيادان و توليدكنندگان با در نظر گرفتن همه جوانب به منظور تعيين و تثبيت قيمت تون ماهيان و استمرار توليد و اشتغال صنايع منطقه تاكيد نمود.

همچنين مهندس قرباني رئیس اداره فن آوری و بهبود کیفیت سازمان شیلات، گزارشي از وضعيت قيمت جهاني تون ماهيان و آناليز قيمت تمام شده تون ماهي داخلي و وارداتي ارائه نمود.

مهندس مدبيگي رئیس اداره توسعه بازار سازمان شیلات هم با ارائه روش هاي استاندارد و جهاني تعيين قيمت تون ماهيان، راه اندازي و ايجاد سامانه خريدو فروش تون ماهيان را بمنظور حذف دلالان و واسطه ها و كشف قيمت واقعي بجاي تعيين قيمت تون ماهيان پيشنهاد کرد.

بختياري جانشین سندیکای کنسرو تن ماهی کشور نيز در اين جلسه گفت:عليرغم اينكه بيشتر توليدكنندگان بزرگ كنسرو ماهي كشور در حال حاضر به مقدار زياد كنسرو توليد كرده و انبارهايشان پر مي باشد ولي با كاهش شديد و نامتعارف قيمت تون ماهيان داخلي مخالف مي باشند.

حجاز آزاد عضو هيت مديره اتحاديه صيادان استان و ديگر صيادان نيز با بيان مسائل و مشكلات اين قشر و تشريح هزينه ها و آناليز قيمت تمام شده ماهي داخلي، آمادگي خود را جهت تعامل و همكاري دوطرفه با توليدكنندگان كنسرو ماهي اعلام نمودند.

گفتني است توليد كنندگان كنسرو ماهي استان بويژه مهندس اديب زاده( برند تحفه) آمادگي خود را جهت همكاري و تعامل با صيادان استان و خريد ماهي آنها بر اساس قيمت توافقي اعلام نمود .

شايان ذكر است در پايان اين جلسه صيادان و توليدكنندگان كنسرو ماهي بر روي قيمت توافقي تفاهم نمودند و بر همكاري فيمابين متعهد شدند.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • بررسي وضعيت بازار تون ماهيان در فصل جاري صيد در چابهار
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت