X
تاریخ انتشار: دوشنبه 23 تیر 1399 - 02:10
کد خبر: 10188
42 پروژه بزرگ آب و برق در 4 ماه افتتاح شد/ جبران یک میلیارد متر مکعب از کمبود آب سفره‌های زیرزمینی
 

42 پروژه بزرگ آب و برق در 4 ماه افتتاح شد/ جبران یک میلیارد متر مکعب از کمبود آب سفره‌های زیرزمینی


وزیر نیرو گفت: سال جاری و تا پایان این هفته در کل کشور ۴۲ پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومان انجام شده است.
نظر سنجی: Article Rating

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز مراسم افتتاح خط انتقال آبرسانی از سد ماملو به شهرستان پیشوا اظهار کرد: جا دارد خدا قوت بگویم به همه کسانی که در خدمت رسانی به مردم بخصوص در حوزه آب قدم برمی‌دارند خداقوت می‌گویم  چرا که آب مسئله حیاتی برای کشور است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور هدف مسؤولان کشور رفاه و آسایش مردم است، تا نقشه‌های دشمنان نظام نقش بر آب شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه مدیریت استان تهران از کارهای بسیار سخت بوده چرا که نگاه ویژه بر آن وجود دارد، گفت: مشکلات زیادی در این کلانشهر دیده می‌شود که با مدیریت خوب استاندار مشکلات معیشتی، فرهنگی و اجتماعی در حال رفع شدن است.

اردکانیان تصریح کرد: نیمه دوم سال گذشته پویشی به نام ‌الف_ب_ایران تعیین شده و هدف آن تأمین آب و برق مردم است تا بخشی از زیرساخت‌های کشور در حوزه مختلف زیرسازی شود.

وی بیان داشت: در کشور زیر ساخت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد تا آسایش و امنیت مردم را تأمین کند و اشتغال خوبی برای نیروهای کار آن به خصوص جوانان نخبه بوجود آید.

۲۵۰ پروژه برق و آب در سال ۹۹  / ۳۵ پروژه استان تهران با اعتباری بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان

وزیر نیرو ابراز کرد: در سال جاری ۲۵۰ پروژه برای تعریف و برنامه‌ریزی شده و عمده بودجه آن‌ها از اعتبارات داخلی تأمین‌ می‌شود و از منابع مالی کشور استفاده نخواهد شد.

اردکانیان تأکید کرد: وعده الهی در حال محقق شدن است و کشور در حوزه‌های مختلف به سمت خودکفایی پیش می‌رود و از خام فروشی نفت فاصله می‌گیریم تا تحریم‌هایی که دشمنان نظام بر کشور انجام می‌دهند بی‌اثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۵ پروژه نیز با اعتباری بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان برای استان تهران اختصاص یافته است.

وزیر نیرو گفت: قطار پویش #هر_هفته_الف_ب_ایران با حضور در یک شهرستان یا استان می‌خواهد خدمت رسانی وزارت نیرو بیشتر به چشم بیاید.

اردکانیان ادامه داد: تلاش‌ها، نظارت‌ها و پیگیری‌های نمایندگان مردم که مورد اشاره مقام معظم رهبری بود باعث می‌شود تا فعالیت‌های عمرانی و خدماتی به شهروندان توسعه بیشتری یابد.

آغاز عملیات اجرایی  فاز ۷ و ۸ تصفیه خانه جنوب تهران برای تأمین آب کشاورزی

وی اضافه کرد: امروز هم زمان عملیات اجرایی  فاز ۷ و ۸ تصفیه خانه جنوب تهران نیز آغاز می شود تا از طریق پساب آب کشاورزی مردم تأمین شود.

وزیر نیرو اذعان داشت: نباید فاضلاب مخل آرامش عمومی شود و با تصفیه پساپ تهران می‌توانیم آب کشاورزان را تهیه کنیم.

اردکانیان افزود: در استان تهران ۱۱ تصفیه خانه وجود دارد که ۵ تصفیه خانه در حال فعالیت است و الباقی نیز به زودی شروع به کار می‌کند.

وی اظهار کرد: دو تصفیه خانه جنوب تهران و تصفیه خانه بهرام در غرب بیش از ۷۰ درصد تصفیه پساب تهران را انجام می‌دهند.

وزیر نیرو گفت: پساب‌های تصفیه شده آب کشاورزی را تأمین می‌کند تا برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی کاهش یابد و از فرو نشست زمین هم جلوگیری شود.

وی در ادامه یادآور شد: اگر در نحوه مصرف بازنگری نکنیم بی‌شک در حوزه آب و برق با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

۴۲ پروژه بزرگ با سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومان در ۴ ماه

وزیر نیرو بیان کرد: درسال جاری تا پایان این هفته در کل کشور  ۴۲ پروژه بزرگ با سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومان انجام شده است.

اردکانیان با اشاره به ۹هزار کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در استان تهران، ادامه داد: از این میزان ۷ هزار کیلومتر انجام شده که بیش از ۶۰ درصد آن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اجرا شده است و مابقی آن در چهار سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی تصفیه فاضلاب از جمع آوری آن مهم‌تر تلقی کرد و افزود: پروژه بزرگ تصفیه خانه‌های استان تهران طراحی و اجرا شده است که شش مورد به بهره برداری رسیده و دو تصفیه خانه عملیات اجرایی آن آغاز شده است و چهار واحد نیز تا پایان سال در غرب استان افتتاح می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه تصفیه‌خانه جنوب و غرب استان تهران می‌تواند ۷۰درصد فاضلاب را تصفیه کند، یادآور شد: تا پایان امسال بخش قابل توجهی از اتصالات در شبکه جمع آوری فاضلاب تکمیل و جمعیت زیادی را پوشش می‌دهد و پساب فاضلاب تولیدی منازل می‌تواند مستقیم به تصفیه خانه برسد.

اردکانیان اظهار کرد: ایجاد فاضلاب و تصفیه آن علاوه بر ارتقای بهداشت عمومی تأمین پساب تصفیه شده برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی، جلوگیری از فرونشست زمین و تهیه حقآبه کشاورزی بسیار مؤثر است.                    

وی با اشاره به سهم قابل ملاحظه مصرف آب در بخش کشاورزی اصلاح مدیریت منابع آب را عمدتاً با اصلاح نحوه مصرف آب در کشاورزی درای نمود دانست و تأکید کرد: این موضوع یک کار تک بعدی نیست و نیازمند مجموعه فعالیت‌هایی است که کارهای خوبی از جمله تعیین الگوی کشت و روش آبیاری مناسب و سایر شئون این کار انجام شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه آن چه بر سر منابع زیرزمینی آمده یک شبه و یک ساله رخ نداده که اصلاح آن هم در یک بازه زمانی کوتاه انجام شود، ادامه داد: با سرمایه گذاری لازم از منابع صندوق توسعه ملی در مناطق مختلف کشور کارهای بزرگی در اصلاح آبیاری مدرن و تحت فشار شروع شده اما باید این چرخه با اتفاقات دیگری تکمیل شود.

یک میلیارد مترمکعب از ۵/۶ میلیارد مترمکعب میزان کمبود آب سفره‌های زیرزمینی جبران شده است

اردکانیان افزود: در یکی دو سال اخیر که شرایط بارش بهبود داشته از یک میلیارد مترمکعب از ۵/۶ میلیارد مترمکعب میزان کمبود سفره‌های زیرزمینی جبران شده است.

وی در پایان گفت: با مصوبه اسفند ۹۶ هیأت وزیران همه استان‌ها موظف شدند طرح‌های سازگاری با کم آبی را تهیه کنند و عده‌ای از طرح‌ها در استان‌ها نهایی شده و در کارگروه ملی تصویب و تا چند سال آینده بدون تغییر در میزان تولید محصول و اجرای آن  آب کمتری را مصرف می‌کنند. 

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • 42 پروژه بزرگ آب و برق در 4 ماه افتتاح شد/ جبران یک میلیارد متر مکعب از کمبود آب سفره‌های زیرزمینی
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت